Fotel pasażera– mega wygodny z własnym niezależnym resorowaniem
Podnóżki pasażera– regulowane zapewniają stabilną podporę dla pasażera
Uchwyty rąk pasażera– duże solidne zapewniają pewne trzymanie rąk podczas wszystkich manewrów
Układ wspomagania kierownicy ESP – jest to zamknięty,szczelny oraz nierozbieralny moduł, którego sercem jest bezszczotkowy silnik elektryczny o małym poborze prądu. Całkowicie elektroniczny układ wspomagania jest o 30 % silniejszy niż rozwiązania konkurencji, posiada system Variable Assist, który ułatwia kierowanie przy małych prędkościach zapewniając lepsze tłumienie przy dużych prędkościach. Obecnie jest to najlepszy układ wspomagania na rynku.
Niezależne tylne zawieszenie (IRS) – Sportsman XP posiada specjalnie wzmocniony oraz zmodyfikowany układ tylnego zawieszenia pozwalający w pełni wykorzystać moc nowych silników, zapewniając przy tym bezpieczną oraz płynną jazdę.
Nowe przednie zawieszenie – Sportsman XP został wyposażony w przednie zawieszenie z dwoma wahaczami poprzecznymi o najdłuższym skoku na rynku 22,9 cm oraz sprężyny o regulowanym napięciu wstępnym.
Nowy system redukcji drgań – Sportsman XP został zbudowany do extremalnej jazdy, jest to kompletnie nowy pojazd, który posiada opatentowany system redukcji drgań kierownicy. Ostra jazda quadem po wybojach, kamieniach oraz nierównościach nie przyprawia o bóle ramion i nadgarstków, jest to pojazd przyjazny kierowcy z którym nie trzeba walczyć by utrzymać kierownicę podczas jazdy.
Największa moc – Sportsman XP posiada największą moc w swojej klasie (88 KM), która w połączeniu z doskonałym zawieszeniem oraz wyśmienitą przyczepnością sprawia, że może holować ładunek o masie 680 kg.
Nowy silnik – zoptymalizowany tak by dać kierowcy jak największą moc, zapewniając przy tym niespotykaną dynamikę. Poza ogromną mocą oferuje też niezwykły komfort podczas jazdy dzięki rozwiązaniom minimalizującym wibracje.
Inteligentny napęd AWD – Firma Polaris jako pierwsza zastosowała napęd AWD dla pojazdów ATV w roku 1987. Już prawie od 30 lat Polaris wyposaża swe pojazdy w prawdziwy napęd na wszystkie koła, który włącza się automatycznie wtedy gdy tego potrzebujesz. Pozwala na jazdę z włączonym napędem na jedną oś, a w razie potrzeby automatycznie włącza napęd na cztery koła przyczyniając się do zmniejszenia zużycia paliwa.
System kontroli zjazdu Z Pochyłości (ADC)
System hamowania silnikiem (EBS) – Oba systemy współpracując ze sobą zapewniają bezpieczeństwo kierowcy podczas zjazdu sprawiając, że jazda jest bezpieczna, płynna i komfortowa.
Większa chłodnica – Powiększyliśmy chłodnicę o 20 %, jest mocowana 12 cm wyżej, zapewniając lepszą ochronę przed błotem oraz łatwiejsze czyszczenie.
Lepsza ergonomia – Dzięki obróceniu silnika, zyskaliśmy więcej miejsca dla kierowcy sprawiając, że lepiej czuje on prowadzony pojazd..